» مطالب » محصولات » تجهیزات و ملزومات » کاهش مصرف آب و سازگاری بیشتر با محیط زیست با استفاده از تجهیزات مکانیزه در عملیات پاکیزه‌سازی
تجهیزات و ملزومات - محصولات - مهندسی پاکیزگی

کاهش مصرف آب و سازگاری بیشتر با محیط زیست با استفاده از تجهیزات مکانیزه در عملیات پاکیزه‌سازی

فروردین 7, 1402 زمان مطالعه: 4 دقیقه 4079

پاکیزه‌سازی مجموعه‌های تجاری، اداری و صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است و نادیده گرفتن آن می‌تواند عواقب و هزینه‌های بسیاری برای مجموعه به دنبال داشته باشد. یکی از دلایلی که اغلب مجموعه‌ها را از اجرای دقیق پاکیزگی باز می‌دارد، کند بودن و هزینه بر بودن این فرایند است. با این حال پاکیزه‌سازی مکانیزه نوع مهمی از پاکیزگی است که اجرای درست و بهینه آن می‌تواند مزایای بسیاری برای صنایع و مجموعه‌ها به دنبال داشته باشد.

پاکیزه‌سازی مجموعه‌های تجاری، اداری و صنعتی از اهمیت بالایی برخوردار است و نادیده گرفتن آن می‌تواند عواقب و هزینه‌های بسیاری برای مجموعه به دنبال داشته باشد. یکی از دلایلی که اغلب مجموعه‌ها را از اجرای دقیق پاکیزگی باز می‌دارد، کند بودن و هزینه بر بودن این فرایند است. با این حال پاکیزه‌سازی مکانیزه نوع مهمی از پاکیزگی است که اجرای درست و بهینه آن می‌تواند مزایای بسیاری برای صنایع و مجموعه‌ها به دنبال داشته باشد. مزیت تجهیزات مکانیزه و جایگزینی آن به جای روش‌های سنتی و دستی در عملیات پاکیزگی بخش‌های مختلف در صنایع و مجموعه‌های تجاری، بهینه‌ترین روش برای کاهش هزینه‌ها، کسب کیفیت بالای پاکیزگی و افزایش سرعت فرایند است. استفاده از انواع دستگاه پاکیزه‌سازی صنعتی و مکانیزه در فرآیندهای پاکیزگی هر نوع تاسیسات اعم از انبارهای بزرگ فروشگاه‌ها یا مراکز خرید، رستوران‌ها، انبارها، کارخانه‌ها و کارگاه‌ها و یا حتی مراکز درمانی است.

مزایای استفاده از تجهیزات مکانیزه به جای روش‌های دستی پاکیزه‌سازی

با توجه به تعریف پاکیزگی مکانیزه و کاربرد دستگاه‌ها، تجهیزات مکانیزه و ماشین‌های مختلف می‌توان گفت وجود این حوزه از پاکیزگی باعث شده در محیط‌های وسیع، کسب و کارهای بزرگ، صنایع و کارخانه‌های مختلف رنگ و رویی دیگر از پاکیزگی بخشیده شود. پاکسازی یک سطح با استفاده از دستگاه‌ها و تجهیزات مدرن علاوه بر این که پاکیزگی را در محیط‌های سخت و غیر ممکن، امکان پذیر ساخته است، باعث شده در زمانی کوتاه بتوان محیط را به خوبی از آلودگی‌ها دور نمود.

صرفه جویی در نیروی کار و سایر هزینه‌ها یکی دیگر از مزیت تجهیزات مکانیزه و استفاده از این دستگاه‌ها است. البته در خرید این تجهیزات توجه به هزینه صرف شده مانند قیمت ماشین زمین شوی یا سایر تجهیزات، نسبت به میزان کاهش هزینه‌هایی که استفاده از آنها برای شما به دنبال دارد، می‌تواند به انتخاب دستگاه مناسب و بهینه برای مجموعه شما کمک کند. در ادامه ۴ مزیت تجهیزات مکانیزه پاکیزه‌سازی در صنایع و مراکز تجاری به طور کامل مورد بررسی قرار گرفته است.

کاهش مصرف آب و سازگاری بیشتر با محیط زیست

استفاده از انواع دستگاه‌های مکانیزه نه تنها در کاهش خطرات و افزایش ایمنی، بلکه در کاهش عوارض زیست محیطی فرایند پاکیزگی نیز تاثیر گذار می‌باشد. شاید قیمت کارواش اتوماتیک، دستگاه زمین شوی یا سایر تجهیزات مکانیزه بالا به نظر برسد، اما در مقابل سودی که در کاهش مصرف مواد شوینده، آب و سایر هزینه‌های پاکیزه سازی برای شما به دنبال دارند، هزینه زیادی نخواهد بود.

صرفه جویی در زمان و هزینه پاکیزه‌سازی

یکی از دلایل و مزیت تجهیزات مکانیزه که استفاده از انواع آنها را به صرفه می‌سازد، کاهش هزینه‌های عملیات پاکیزه‌سازی با استفاده از انواع دستگاه‌های مکانیزه است. زمانی که کارکنان مجبور باشند روزانه مدت زیادی را صرف انجام فرایندهای پاکیزه‌سازی کنند، اجرای پاکیزگی هزینه بیشتری برای شما خواهد داشت. این صرفه جویی در هزینه و زمان صرفاً به همین موارد خلاصه نمی‌شود، با کاهش احتمال وقوع حادثه، هزینه‌های درمانی کارکنان، خرابی دستگاه‌ها و هدر رفتن محصولات صنعتی به میزان زیادی کاهش می‌یابد. وقتی ماشین‌ها و تجهیزات به طور مرتب پاکیزه شوند، با مشکلات کمتری مواجه می‌شوند، مشکلات کمتر به راندمان صنعتی بیشتر و کاهش احتمال آسیب‌های ناشی از ماشین‌ها منجر خواهد شد.

محیط سالم‌تر و ایمن تر

فرایند پاکیزه‌سازی به طور کلی به منظور جمع آوری، شست و شوی و یا زدودن آلودگی‌ها از محیط صورت می‌پذیرد. تجهیزات و دستگاه‌هایی که قادر باشند کیفیت و ایمنی بالاتری در محیط فراهم کنند، تجهیزات مناسب‌تری برای پاکیزه‌سازی مجموعه شناخته می‌شوند. آلودگی زدایی شامل فرایندهایی همچون لکه بری، رسوب زدایی، شست و شوی سطوح و تجهیزات، ماشین‌آلات و محیط کارگاه‌های صنعتی یا مراکز تجاری می‌شود. تجهیزاتی مانند انواع جاروبرقی‌های صنعتی، دستگاه‌های زمین‌شوی، واترجت‌ها و حتی کارواش‌های اتوماتیک از جمله تجهیزات مکانیزه به شمار می‌روند که می‌توانند محیطی سالم‌تر، بهداشتی‌تر و ایمن تر فراهم کنند.

در چنین محیطی کارکنان و مشتریان با آرامش خیال بیشتری حضور پیدا می‌کنند. این آرامش خیال بیشتر، رضایتمندی بیشتر مراجعین و محیط سالم‌تر و ایمن تر برای کارکنان و مشتریان است. به علاوه در یک محیط صنعتی یا مرکز تجاری پاکیزه، احتمال اینکه کارمندان و مشتریان دچار بیماری و عفونت شوند بسیار کمتر است. تجهیزات پاکیزگی با توجه به قدرت بالای رفع انواع آلودگی‌های سرسخت و درو از دسترس، احتمال وقوع چنین حوادث و خطراتی را تا حد زیادی کاهش می‌دهند. هنگامی که برای ایجاد محیط سالم‌تر و ایمن تر برای کارکنان می‌کنیم، از مزایای افزایش رضایت کارکنان خود بهره مند خواهیم شد.

افزایش بهره‌وری نیروی کار

یکی از عوامل افزایش هزینه فرایند‌ها و کاهش کیفیت اجرای آنها، خستگی بیش از حد نیروی کار است. دقت داشته باشید که گستردگی محیط‌های صنعتی و تجاری و زمان بر بودن فرایند پاکیزگی این محیط‌ها، می‌تواند تکنسین‌های فنی خدمات را بیش از حد خسته کند. به همین ترتیب کارکنان رضایتمند، خدمات بهتری ارائه می‌دهند. با استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های مکانیزه به دلیل تنوع کاربری در بخش‌ها و فرایندهای مختلف پاکیزه‌سازی در زمان عملیات پاکیزه‌سازی صرفه جویی بعمل می‌آید. این موضوع این امکان را فراهم می‌سازد از زمان نیروی کار به روشی بسیار بهتر و کارآمدتر استفاده گردد.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

گروه رسانه آفتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×