» مطالب » نمایشگاه‌ها » بین المللی » دومین نمایشگاه بین‌المللی مراکز خرید، مجتمع‌های تجاری رویکردهای نوین صنعت خرده فروشی و صنایع وابسته
بین المللی - مطالب - نمایشگاه‌ها

دومین نمایشگاه بین‌المللی مراکز خرید، مجتمع‌های تجاری رویکردهای نوین صنعت خرده فروشی و صنایع وابسته

دی 10, 1399 9076

دومین نمایشگاه بین المللی مراکز خرید، مجتمع های تجاری رویکردهای نوین صنعت خرده فروشی و صنایع وابسته ایران ریتیل شو2020 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگذار شد. در این نمایشگاه شرکت های سازنده؛ تولید کننده‌گان تجهیزات خدماتی؛ شرکت‌های خدماتی و گروه‌های بهره‌بردار مجتمع‌های چندمنظوره اداری و تجاری و مسکونی مشارکت فعال داشته و با حضور در این نمایشگاه نسبت به شناسایی بازارهای جدید و برقراری ارتباطات تازه با فعالان اقتصادی در این نمایشگاه هم افزایی نمودند.

موضوع غالب این نمایشگاه؛ صرفا صنایع خرده ‌فروشی بود ولی در زاویه دید عمیق؛ محور مشترک برای همه مشارکت کنندگان؛‌ موضوع مجتمع‌های چندمنظوره از ساخت تا بهره‌برداری و نگهداری بود. همه مشارکت کنندگان در این نمایشگاه به گونه‌ای جایگاه خاصی در صنعت ساخت؛ مدیریت؛ بهره برداری و راهبری مجتمع های چند منظوره داشتند. لازم به ذکر است گروه پشتیبان خدمات سامان در این نمایشگاه دارای شرایط منحصربه فردی بود و به همین دلیل غرفه مورد استقبال خوبی قرار گرفت. اغلب شرکت ها دارای خدمات بهره‌برداری داشته ولی در این میان؛‌ شرکت آفتاب تجارت سامان صرف نظر ازداشتن برند مجموعه سامان؛ دارای خدمات تجاری و مورد پسند برای گروه‌های شرکت کننده بود.

گروه های شرکت کننده در نمایشگاه ایران ریتیل شو2020 در چند گروه قابل طبقه بندی هستند:

  • شرکت های خدماتی نظافتی و صنایع وابسته(ماشین آلات مکانیزه؛ طراحی داخلی؛‌ تولیدات اجناس و..)
  • شرکت های بهره‌بردار مجتمع‌های چند منظوره و مجتمع‌های تجاری
  • مگامال‌ها و مراکز تجاری و خرید
  • شرکت‌های سازنده و فروش مراکز تجاری و مسکونی
  • شرکت های طراحی نرم افزار مدیریت مجتمع های چند منظوره
  • طراحان اپلیکیشن های مالی
  • فروشگاه های زنجیره ای (رفاه؛ اسپار و..)

بی شک هدف از مشارکت این مجموعه یافتن بازارهای جدید برای سرمایه گذاری و جذب شرکت‌های همکار میباشد. جاذبه‌های تجاری نمایشگاه ایران ریتیل شو2020 مخاطبینی را جذب کرد که اغلب آنها فعالان اقتصادی مانند گروه‌های زیر بودند:

  • مالکین مراکز تجاری و مگامال‌ها مراکز خرید( مرکز خرید دلگشا و..)
  • مالکین فروشگاه‌های زنجیره‌ای ( ویوان؛ محسن و.. )
  • بهره برداران مراکز تجاری اداری
  • گروه های خدماتی (شرکت های تاسیساتی و نظافتی و سرویس رسان و ..)
  • مالکین مجتمع های مسکونی و برج های لاکچری( غرب تهران؛ چیتگر و.. )

شرکت آفتاب تجارت سامان در نمایشگاه ایران ریتیل شو2020 در حوزه مدیریت و راهبری مجتمع‌های چندمنظوره مشارکت داشته و غرفه اختصاصی خود را با همکاری شرکت های کوه‌پر؛ یوتاب و حریم سامان تحت عنوان گروه پشتیبان خدمات سامان برپاداشت. گروه پشتیبان خدمات سامان جهت ارائه خدمات کامل مدیریت و راهبری مجتمع‌های چندمنظوره با یکدیگر مشارکت نموده و مزایای رقابتی خود را به عرصه میدان رقابت بردند. در این غرفه مراجعه کنندگان مشخصی جهت دریافت اطلاعات و یا هماهنگی قرار ملاقات به این غرفه آمدند که در گام اول؛ مراجعه کنندگان همسان با خدمات این گروه به این شرکت جذب شده و مذاکرات اولیه، شماره‌های تماس و کارت ویزیت رد و بدل شد.

تعامل با بازدیدکنندگان و شناسایی فضاهای جدید تجاری برای خدمات شرکت آفتاب تجارت سامان موجب برقراری ارتباطات جدید و شناسایی مشتریان احتمالی شد که این امر فرصت‌های تازه‌ای را برای شرکت آفتاب تجارت سامان رقم خواهد زد. به علاوه مراجعه به مشارکت کنندگان در نمایشگاه نیز فضای تازه‌ای برای جذب مشتریان احتمالی بود. در این زمینه پس از  هماهنگی با مسوولان برخی غرفه‌ها جلسه حضوری و به صورت گروهی برگزار شده و برخی خدمات شرکت معرفی شدند. این امر برای برخی از مشتریان دارای جاذبه های تجاری بوده و مورد استقبال قرار گرفت که از جمله میتوان به شرکت توسعه مراکز تجاری تهران؛ گروه مدیریتی راتا و شرکت سرمایه گذاری مسکن؛ فروشگاه های زنجیره ای رفاه و بوشهر مال و … نام برد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

Avatar

گروه رسانه آفتاب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×